Рейтинг товарів (зірочки) у Google Merchant Center

Google Shopping
 

Всім привіт. Мене звати Яна Ляшенко і я Google логіст. Займаюсь доставкою цільової аудиторії бізнесу з необхідними параметрами. І в сьогоднішньому відео ми поговоримо, точніше підкажу відповідь на одне досить цікаве запитання. Це запитання стосується саме того, як добавити на свої товари ось ці присутні звездочки в товарній рекламі. Я десь сюди прицеплю скріншот як воно виглядає. Чи можна якось їх накручувати, чи не можна їх якось накручувати. Що робити, коли, в принципі, у вас товар абсолютно новий, але ви хотіли добавити ці зірочки.

Дві доступні програми для зірочок в мерчант-центрі Google

Тож зазвичай у Google в товарній рекламі в мерчант-центрі доступно дві програми, які дозволяють прикріплювати такі зірочки. Одна з цих програм називається відгуки про товари, а інша відгуки про продавців. Тобто з одної сторони ви можете збирати відгуки про себе любімого, красивого, і давати цю аналітику Гуглу або збирати відгуки на ці товари. Зазвичай ці зірочки досить корисні для вашої видачі, тому що вони підвищують клікабельність цієї видачі. Чому вони підвищують? Тому що чим більше там зірочок, тим більше асоціації саме з вами, що ви дуже класний магазин.

Зірочки як відгуки про продавця

Тобто, у користувача кінцевого ці зірочки асоціюються не з товарами, а більше з вами особисто як з продавцем. Тому вони добавляють більше кліків. У вашій видачі більше лояльності до вашої реклами та інше. Звичайно вони кардинально відрізняються по своїй суті. Одне діло збирати на себе любімого відгуки і тут, дивлячись як ситуація складеться, чи будуть у вас конкурентні якісь війни і на вас не на генерують купу неадекватних відгуків. Але, зазвичай, вони збираються після покупки здійснення, тобто після оплати. Тому, в принципі, це такий нюанс. Можна його обійти, умовно, якщо ви не даєте можливість без оплати завершити цей відгук або збираєте їх окремо лише з власних клієнтів, які дійсно у вас придбали цю продукцію.

Зірочки як відгуки про товари

Що стосується відгуків на товари, то тут трішки одночасно легше і складніше. Складніше в чому? Якщо, наприклад, десь є негативний відгук про цей товар, то у вас буде відображатися по три зірочки і це буде більш негативно впливати на вашу видачу. Навіть, коли стоїть дві однакових товарних позиції – одна з зірочками, з трьома зірочками, інша – без зірочок, то скоріше всього нажмуть на те, що без зірочок. Хоча ця в’їдається в очі, але там всього три зірочки. Тобто питання може – це щось там є якийсь певний негатив. Для того, щоб у вас… Ми зараз проговоримо саме про зірочки, які стосуються відгуків про товари. То це найоптимальніший варіант, найлегший для більшості магазинів.

Як отримати зірочки до товарів?

Як же ж їх отримати, ці зірочки і як можливо покращувати ці зірочки з часом? Чи можливо навіть як генерувати ці зірочки для абсолютно нових товарів на які ще не збиралася ніде аналітика по відгукам? Ці зірочки можливо причепити, точніше у Google є можливість підцепити до вашої рекламної видачі по двум причинам.

1. Власна ініціатива Google

Перше, якщо він це захоче зробити, тобто ці зірочки різноманітні значки Google чіпляє по своєму «собственному усмотренію», якщо він вважає, що це потрібно, відповідно.

2. За наявності вказаного GTIN

По-друге, для того, щоб ці зірочки відображались потрібна наявність одного обов’язкового атрибуту у вашій рекламі. І цей атрибут називається GTIN. Оцей GTIN, штрих-код, міжнародний ідентифікатор виробника т.д. та інше. Без цього GTIN-а ймовірність підципляння цих зірочок дуже-дуже низькоймовірна. Там Гугл говорить в своїй справці, що він може їх асоціювати з вашим товаром там, якщо ви використовуєте якісь один і той самий скоорд, артикули, якщо там УРЛ сходиться, якщо там у вас є MPN код виробника та інше. Але зазвичай гарантія того, що ці зірочки будуть частіше у вас з’являтися саме наявність цього GTINа.

Чому саме цей GTIN? Ну, по-перше, це міжнародна класифікація. Тобто ця. Тобто, умовно, це ідентифікатор вашої позиції діє скрізь по всьому світу. Тому що це міжнародна класифікація цієї товарної позиції. І, відповідно, якщо ви знаєте як працює будь-яка система електронна, умовно, да, їй значно зрозуміліше не наші слова, умовно, кирилиця та інша, а цифрові якісь значення. У них є система 1 0 1 0. Тому, коли у системи є можливість ідентифікувати по якомусь певному номеру, зручніше всього співставляти всі інші дані. Тому GTIN являється настільки пріоритетом. Це, умовно, той ідентифікатор під який система зрозуміє кому відноситься той чи інший відгук, картинки та інше та інше. Тому GTIN являється настільки пріоритетним при тому, щоб витягнути ці зірочки.

Джерела зірочок для Google

1. Агрегатори відгуків

Звідки ж він бере ці зірочки? Ці зірочки загалом передаються в Google окремо. Це можна робити через агрегатори відгуків. Я десь залишу, у справки Google є цілий перелік різноманітних систем, які можуть автоматично передавати відгуки системі Google. Тому що Google вимагає все-таки, щоб ви передавали йому відгуки про ваші товари, не зважаючи вони там з однією зірочкою, вони погані чи досить хороші.

2. Ручна передача відгуків

І є ще можливість вручну їх передавати. Тобто, якщо у вас така ситуація, коли у вас товарна позиція абсолютно нова, але в неї є GTIN і на ній ще немає цих відгуків, але ви хотіли над цим працювати. Тому що, якщо ви запускаєте якийсь стартап, чи продукт на продаж та інше, вам би все рівно хотілося б контролювати процес збору цих відгуків. Щоб не була така ситуація, що десь із конкурентом увійшли в конфлікт. Він там нафігачив вам три зірочки, чи дві зірочки, і воно пішло, поїхало. Ви розстроєні, в сльозах, плачете. Я жартую, звичайно. Якщо ви хочете контролювати цей момент, то можна ці відгуки вивантажувати вручну через той самий Мерчант центр.

Тобто гіпотетично, гіпотетично теоретично, ви можете частково накручувати ці відгуки, але ми ж повинні розуміти, що Google, він же ж не дурак, він це все буде перевіряти. Тому, якщо ви надумаєте якось їх там накручувати, то потрібно щоб воно робилось через якісь певні сервіси або, ну, хоча б людей, яких ви це просили, щоб вони це робили. І це не було явно, що це накручено. Там не в одну секунду, не в одну годину там, на протязі якогось довгого часу. Краще їх там назбирати за 2-3 місяці і потім там, умовно, вивантажити, щоб вони асоціювалися у Google з чимось більш реальним.

Вивантаження відгуків вручну в Мерчант центрі

Як можна вивантажити ці відгуки вручну? Для цього у вас в Мерчант центрі є окремо функціонал завантаження цього фіду вручну. Цю оцінку товарів виберете, формуєте файлик xml, уже не csv, з вашого сайту чи звідки його ви будете вивантажувати. Вам бажано, щоб було не менше 50 відгуків на товари. І завантажуєте в Мерчант центр. Тобто це не дуже складно. Там в розділі маркетингу будуть відгуки про товари. Ви там добавляєте новий фід. Створюєте фід. Проходите по всім етапам. Там не досить складно. Ви вже завантажували звичайний фід.

Пам’ятайте, що Мерчант центри, всі Google сервіси вони більше роблять для звичайних простих рекламодавців. Тому, я думаю, навряд чи ви щось там супер-пупер наплутаєте. Це вам не четверта аналітика де, в якій можна і ногу зламати, умовно. Але все ж таки. Тобто, ви там нічого не наплутаєте.

Перевірка Гуглом фіда відгуків

Після цього фід буде перевірятися. В ньому або будуть якісь, початково якісь помилки. Відразу вам система про це напише і типаж помилок, які вам потрібно буде поправити. Наприклад, щось там переплутали, не на тому місці стоїть. Але, зазвичай, вони ще модеруються на, наприклад, реальності цих відгуків. Тобто, буде співставлятися це, наприклад, з вашим сайтом, де ви збирали ці відгуки, з товарами та інше. Тобто, система Google все ж таки дбає про те, щоб один із принципів реклами Google (в нього є принципи, якщо ви не знали), один із принципів це релевантність реклами. Релевантність щоб це було адекватно до потреб споживача, щоб це було реально. Ну і погодьтеся, вам би особисто також би хотілось отримувати більш правдоподібну інформацію в Google, а не постійно бути на чеку, тому що можуть щось там накрутити. Як, наприклад, в мене вже є проект інформація, коли мені кажуть: «Почитай, погугли щось в Google». І я отак кажу може краще десь мені сходити в якийсь клуб по інтересах, може там я щось дізнаюсь. Тому що те, що написано в Google, воно не завжди відповідає дійсності. Бо я примірно розумію, як воно пишеться і зараз не про чат GPT говорю загалом.

Порівняння: ручне/автоматичне додання відгуків. Застереження по накрутці відгуків

Тобто, якщо у вас є бажання, у вас є нова товарна позиція, то ви можете передавати ці відгуки вручну. Але ви тоді зобов’язані їх передавати вручну. Або можна за допомогою якихось агрегаторів. Агрегаторів там величезна кількість, ви можете навіть написати в сапорт цих агрегаторів, щоб вони там окремо передавали. Чи якось домовитися про ці всі історії. Але більшість, наприклад, іноземних магазинів використовують оці автоматичні агрегатори і навіть на рахунок цього не дуже паряться, умовно. Тобто маєте можливість передати – можете передавати. Бажано щоб ви, якщо будете робити накрутку, то робіть це якось так, щоб вас Google не спалив. Тому що ви зробите роботу, витратите на це час, кошти, а Google це не прийме, умовно. Ще може вам пальчиком погрозить в Мерчант центрі, що типу щось ви не те мутите з системою Google, а він би хотів би, щоб ви дотримувались його принципів та цінностей.

Тому, в принципі, така ось невеличка історія. Я внизу під відео дам посилання на довідку, щоб ви, якщо шо, мали змогу перечитати більш актуальну інформацію по цьому питанню. Ну і бажаю вам всіх 5 зірочок на вашій товарній рекламі.

Яна Ляшенко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї