- Що таке сертифікація і для чого вона потрібна?
- Переваги отримання сертифіката з Google Ads
- Для приватних PPC-фахівців
- Для агентств
- Як пройти сертифікацію в Google Ads?
- Як відбувається підготовка до сертифікації Google Ads?
- Як проходить складання іспиту з AdWords?
- Які типи сертифікатів з Google Ads можна отримати?
- З проведення пошукових кампаній
- З проведення кампаній для додатків
- За контекстно-медійною мережею
- З проведення відеокампаній
- Щодо торгових кампаній
- За оцінкою ефективності оголошень
Згідно зі статистикою, 80% світових компаній застосовують Google Ads для залучення аудиторії та підвищення продажів. Ось чому запит на кваліфікованих фахівців у цій сфері постійно зростає.
Отримання сертифіката, що підтверджує кваліфікацію PPC-фахівця, – найважливіший крок до побудови кар’єри у сфері контекстної реклами. Наявність сертифіката одночасно підтверджує Вашу компетенцію, дає серйозну конкурентну перевагу на ринку праці та дає змогу претендувати на кращі позиції й зарплату.
Але як отримати сертифікат спеціаліста з Google Ads і що він собою являє? Як довго він діє і як підтримувати свої знання в актуальному стані? На ці та багато інших запитань ми відповіли в нашій статті.
Що таке сертифікація і для чого вона потрібна?
Сертифікація в Google Ads – це офіційний доказ високого рівня Ваших навичок і знань у сфері онлайн-маркетингу. Відповідний документ можна отримати в результаті онлайн-тестування, завершення якого дає змогу отримати іменний електронний сертифікат з конкретного напряму.
Важливо зазначити, що саме навчання і подальше тестування повністю безкоштовні. Однак не варто недооцінювати цінність цього документа. Його отримання вимагає певних витрат часу, самодисципліни та цілеспрямованості. Вам потрібно ретельно вивчити великий обсяг інформації, розібратися в нюансах роботи платформи і застосувати отримані знання на практиці.
Так для чого потрібна сертифікація Google AdWords? Вона служить вагомим підтвердженням Вашого професіоналізму в очах роботодавців. Під час влаштування на роботу або під час співпраці із замовниками її наявність стане серйозною перевагою, що виділяє Вас на тлі конкурентів. Ба більше, вона показує, що Ви не просто знаєтеся на рекламі, а й є офіційним партнером пошукового гіганта.
Разом із сертифікатом Ви отримаєте спеціальний значок партнера, яким зможете гордо ділитися у себе на сайті, у соцмережах, презентаціях і комерційних пропозиціях. Це значно підвищує рівень довіри, адже Google – визнаний лідер у сфері інтернет-реклами, що задає високі стандарти якості.
Звичайно, працювати у сфері контекстної реклами можна і без сертифіката. Рекламну платформу можна освоїти самостійно, вивчивши довідку або спеціальні курси PPC. Але офіційне підтвердження навичок стане наочним свідченням того, що Ви не просто розібралися в теорії, а й застосовуєте її на практиці.
Сертифікат можна пред’являти роботодавцям як в електронному, так і в роздрукованому форматі. У них одразу зникнуть сумніви у Вашій компетенції, адже Ваші ім’я та прізвище будуть чітко вказані в отриманому документі.
Переваги отримання сертифіката з Google Ads
Ви напевно замислювалися, чи варто витрачати час і сили на навчання і проходження тесту. Більшість можуть вважати, що сертифікат – просто “папірець”, що має мінімум реальної цінності.
Але дозвольте розвіяти цю оману! Насправді, сертифікація відкриває цілий спектр переваг, що можуть значно вплинути на Ваш професійний ріст та успіх у бізнесі.
Для приватних PPC-фахівців
- Підвищення конкурентоспроможності на ринку праці. Наявність відповідного документа в резюме істотно збільшує шанси на працевлаштування, оскільки багато роботодавців розглядають його як обов’язкову вимогу під час прийняття на роботу.
- Залучення нових клієнтів. Потенційним замовникам підтвердження професіоналізму фрілансера чи приватного спеціаліста є вагомим аргументом на користь початку співпраці. Таким чином Ви демонструєте свою компетентність, відповідальний підхід до роботи та готовність надавати послуги на високому професійному рівні.
- Перевірка та оновлення знань. Сфера інтернет-реклами постійно розвивається, з’являються нові інструменти та функції. Регулярне проходження оновленого тесту дає змогу вчасно ознайомитися з останніми трендами та змінами в розвитку рекламного сервісу Гугл.
Для агентств
- Контроль якості та рівня знань співробітників. Роботодавцю вкрай важливо, щоб у штаті працювали справжні професіонали. Наявність сертифікатів у співробітників слугує підтвердженням їхньої компетентності та дає змогу агентству надавати послуги на високому рівні.
- Отримання статусу офіційного партнера Гугл. Партнерство з пошуковим гігантом для клієнтів свідчить про високий рівень експертизи агентства. Для цього потрібна наявність у штаті як мінімум одного сертифікованого фахівця (або двох – для отримання статусу провідного партнера). Але якщо Ви хочете надавати послуги з налаштування контекстної реклами на найвищому рівні, краще, щоб усі співробітники пройшли сертифікацію.
- Безкоштовна реклама на майданчику Google. Отримання цього документа відкриває агентству додаткові можливості для просування своїх послуг. Сертифіковані партнери потрапляють у спеціальний список, згрупований за тематиками, що дає змогу потенційним замовникам легко знайти відповідного підрядника для співпраці.
- Можливість розмістити на сайті значок Google Partner. Проходження сертифікації дає агентству право розміщувати спеціальні значки на своїх веб-сторінках, підтверджуючи статус. Після кліка на іконку, користувач потрапляє на сторінку агентства на сайті Google.
Як пройти сертифікацію в Google Ads?
У 2019 році корпорація Google запустила новий сервіс для навчання онлайн-реклами, який називається Skillshop. Тут можна знайти всю необхідну інформацію для підготовки і пройти саме тестування. Серед іншого, тут представлено інформацію щодо всіх основних продуктів компанії, включно з Google Ads, Analytics і “Мій бізнес”. Для проходження навчання потрібно зареєструватися на сайті академії skillshop.exceedlms.com.
Під час реєстрації будьте уважні та вказуйте коректні особисті дані, оскільки вони відображатимуться на сертифікаті. Якщо Ви проходите тестування як співробітник маркетингової агенції – не забудьте вказати її назву, країну та email для зв’язку. Так керівник зможе отримувати актуальну інформацію про Ваш прогрес. Крім того, обов’язково зв’яжіть Ваш профіль з корпоративним акаунтом Google Ads.
Пройти сертифікацію в Google Ads можна багатьма мовами, включаючи російську, українську, японську, китайську та англійську. При цьому, для успішного складання іспиту потрібно враховувати такі моменти:
- Ви повинні правильно відповісти мінімум на 80% запитань.
- Результат не зарахують, якщо Ви закриєте вкладку в браузері або спробуєте повернутися до попереднього кроку, а також якщо Вам не вдасться відповісти на всі поставлені запитання за відведений час. Тому важливо закласти як мінімум 90 хвилин на складання тесту.
- Тестування неможливо призупинити в процесі. Якщо Ви раптом вирішили перерватися, продовжити з того ж місця не вийде.
- Якщо не вдалося скласти з першого разу – не впадайте у відчай! Ще одна спроба стане доступною наступного дня. Кількість спроб не обмежена, тому, за належної старанності, скласти іспит зможе кожен.
- Після того, як Ви дали відповідь на запитання, повернутися назад і змінити її вже не вийде. Обмірковуйте все ретельно перед тим, як перейти до наступного кроку.
Після складання Ви отримаєте сертифікат, дійсний протягом 1 року. Щоб підтримувати свій статус в актуальному стані, потрібно проходити тестування заново щороку. Це гарантує, що Ваші знання дають змогу працювати з новітніми інструментами і не застаріли.
Як відбувається підготовка до сертифікації Google Ads?
Для підготовки до сертифікації з Google Ads почніть з відвідування сайту Академії Skillshop. Після проходження реєстрації на сайті натисніть іконку “Пошук” у лівому меню. У списку, що відкрився, відшукайте пункт “Google Реклама” і перейдіть за ним. Тут Ви побачите готові добірки інформації з найрізноманітніших тем – від відеореклами до аудиту рекламних кампаній.
Зручна система фільтрації дає змогу впорядкувати курси за складністю та тривалістю. Почати вивчення краще з курсу “Основи Google Ads”, який складається з чотирьох модулів. Кожен модуль являє собою повноцінний навчальний посібник з певної теми. Ви можете проходити їх у довільному порядку, але для складання тесту краще освоїти всі чотири. Освоєння кожного модуля займає в середньому 15-20 хвилин.
Якщо інформації, представленої в Академії Skillshop, виявиться замало, для розширення кругозору можна використати офіційну довідку Google Ads, де подано вичерпні відповіді на більшість запитань.
Раніше, щоб завершити сертифікацію, потрібно було скласти два тести – з основ роботи з платформою і будь-який інший на вибір. Але сьогодні вимоги спростили – достатньо скласти лише 1 з 6 доступних іспитів. Цього також буде достатньо для отримання статусу Партнера Гугл. Однак, для цього потрібно буде проходити який-небудь зі спеціалізованих тестів (базового недостатньо).
Як проходить складання іспиту з AdWords?
На весь процес надається 90 хвилин, протягом яких Вам належить відповісти на 65 запитань. Відлік часу починається одразу після того, як Ви натиснули на кнопку “Запустити”, тому важливо повністю зосередитися на тесті та виключити відволікальні фактори.
Більшість запитань мають 4 варіанти відповіді, серед яких, може бути, один або одразу кілька правильних. Будьте уважними та вдумливо читайте кожне речення, щоб не потрапити на пастки та не заплутатися. У тесті можуть зустрічатися схожі запитання з незначними змінами в даних, тому не поспішайте й аналізуйте кожне з них окремо.
Якщо Ви сумлінно вивчили теорію основ AdWords і вже працювали з рекламою, проходження тесту займе у Вас близько 30-40 хвилин. Після завершення тесту Ви одразу дізнаєтеся результат.
Якщо правильно виконано понад 80% завдань – іспит складено. Ви побачите перед собою привітання системи та готовий персональний електронний документ. Його можна зберегти, роздрукувати або одразу опублікувати на сайті чи в соціальних мережах.
Якщо ж кількість правильних відповідей менша, ніж необхідно, не впадайте у відчай – Ви можете перескласти рівно через добу. При цьому, вся інформація про раніше пройдені або розпочаті тести, а також про прогрес у вивченні теми буде видна у Вашому особистому журналі на сайті Академії.
Які типи сертифікатів з Google Ads можна отримати?
Крім базової кваліфікації, Ви можете отримати сертифікат Google Ads за кожним рекламним інструментом окремо. Так, на сайті Академії представлено навчання за такими напрямами.
З проведення пошукових кампаній
Курс ідеально підходить для тих, хто хоче навчитися створювати та оптимізувати кампанії в пошуку. Програма приділяє особливу увагу роботі з інтелектуальним призначення ставок і різними аудиторіями.
Освоївши ці інструменти, Ви зможете значно підвищити ефективність своїх пошукових кампаній, залучити більш релевантний трафік на сайт і поліпшити показники конверсії.
Весь процес навчання займе близько 4 годин Вашого часу, а підсумковий іспит складається з 50 тестів, на які відводиться 75 хвилин.
З проведення кампаній для додатків
Гугл виділяє окремий курс, присвячений налаштуванню та оптимізації кампаній для просування мобільних додатків. Пройшовши його, Ви навчитеся ефективно використовувати можливості сервісу для реклами свого застосунку – збільшення кількості установок, підвищення залученості користувачів і монетизації.
Ви дізнаєтеся, як створювати привабливі оголошення, обирати відповідні аудиторії та оптимізувати ставки для максимальної віддачі. Цей модуль розрахований лише на 3 години, а фінальний іспит після проходження навчання складається з 49 питань, на які відводиться 75 хвилин.
За контекстно-медійною мережею
Реклама в КМС Гугл дає змогу охопити найширшу аудиторію, підвищити впізнаваність бренду і стимулювати інтерес до продуктів або послуг компанії. Для підготовки до тестування обов’язково пройдіть відповідне навчання на сайті Skillshop, оскільки робота з цим інструментом сильно відрізняється від налаштування кампаній у пошуку.
На вивчення навчального матеріалу Вам знадобиться близько 2,5 годин. Тест за цим напрямом містить 49 запитань, а часу на проходження дається також 75 хвилин.
З проведення відеокампаній
Цей сертифікат орієнтований на охочих навчитися створювати й оптимізувати ефективні оголошення на платформах YouTube і Google Video. Для повноцінного освоєння потрібно виділити близько 4 годин, протягом яких Вам належить вивчити всі способи створення та оптимізації відеокампаній на YouTube і партнерських сайтах Гугла, а також навчитися аналізувати їхню результативність.
Іспит побудований із 74 запитань, а на відповіді відводиться рівно 90 хвилин. Як і у випадку з іншими модулями, для складання Ви маєте правильно відповісти щонайменше на 80% запитань.
Щодо торгових кампаній
Якщо Ви хочете розширити аудиторію свого інтернет-магазину і підвищити кількість конверсій – це те, що Вам потрібно. Пройшовши цей модуль, Ви дізнаєтеся, як ефективно використовувати товарні оголошення для залучення потенційних покупців і збільшення продажів.
Для вивчення матеріалів знадобиться трохи більше 3 годин. Однак для здачі недостатньо просто вивчити основи торгової реклами. Ви повинні добре орієнтуватися у функціоналі сервісу Merchant Center і мати відповідний досвід роботи. Тест тут складається з 63 пунктів, на які знадобиться відповісти протягом 90 хвилин.
За оцінкою ефективності оголошень
Це свого роду вершина. Її ми рекомендуємо проходити тільки після освоєння інших п’яти напрямків. Пройшовши навчання за цим напрямком, Ви навчитеся професійно оцінювати ефективність уже запущених кампаній, виявляти проблемні місця і вносити коригування для підвищення їхньої результативності. Ви дізнаєтеся, як аналізувати ключові метрики – CTR, конверсії, ціну за клік, а також використовувати отримані дані для прийняття рішень щодо оптимізації.
Для проходження фінального модуля з оцінки ефективності оголошень вам знадобиться близько п’яти годин. Це найоб’ємніший і найкомплексніший курс з усіх представлених на платформі. Іспит складається з 50 тестів, на які відводиться 75 хвилин.