Привіт. Мене звуть Яна Ляшенко – Гугл-логіст. У сьогоднішньому відео поговоримо про наболіле питання – про ПДВ в Україні. РФ – мало стосується, вони вже давно сплачують ПДВ із рекламних витрат. В Україні – удар під дих для підприємців, які раніше не вели офіційної діяльності з Гуглом.
У сьогоднішньому відео розглянемо: хто раніше платив ПДВ, у чому полягають поточні зміни, що конкретно змінилося, хто платитиме ПДВ, на що впливає глобально і чи є варіанти обходу, виходу із ситуації – розгляну в останньому пункті. Діти, таймкоди внизу. Можете все подивитися, рекомендую – від початку до кінця.
Хто раніше платив ПДВ?
Почнемо з того, хто раніше сплачував ПДВ. ПДВ на території України завжди платили ті рекламодавці, які хотіли мати офіційну взаємодію з точки зору законодавства України роботу з Гуглом. Це юридичні особи, що вбивали себе в налаштуваннях, як юридична особа і, відповідно, вони вбивали ІННи, ЄДРПО, реквізити тощо. Звичайно, завжди платили ПДВ. Юридичні особи, практично всі – ПДВ-ники, офіційно проводячи документацію через Google рекламу, офіційно оформляючи договірні відносини з Гуглом, вони собі ПДВ у податковий кредит перекидали, інше. Коротше, бухгалтерія знає. Зацікавлені у появі зайвого ПДВ.
ПДВ платили всі індивідуальні підприємці. На українському ФОПи, фопівці будь-якої форми оподаткування. Спрощенка, не спрощенка, 1, 2, 3 не має значення хто. Якщо хотіли також офіційно проводити взаємовідносини з Гуглом, показувати витрати на Google, себе вбивали як особа – індивідуальний підприємець, підтягували ІПН та інше. Платили 20 відсотків ПДВ, тому що компанія Google – платник податку на додану вартість і тому виставляла ПДВ.
Якщо ФОП, умовно 3 форми і не платник ПДВ, то ПДВ особливо не могли не скористатися. Вшивали собі у витрати і все.
Хто раніше не сплачував ПДВ?
Хто не сплачував ПДВ? ПДВ не платили хлопці, які офіційно ніяк не проводили діяльність у Google. Василь Пупкін, з вулиці взяти, чи Яна Ляшенко. Чіпляла особисту картку туди або оплачувала через банк рахунки якісь певний банк. Ніяк не світилася як певний платник податків у бік підприємництва. Звичайна фізособа, звичайний простий смертний. Поповнювала рекламний обліковий запис, з цього мала якісь продажі, так існувала. У цьому випадку не сплачувала ПДВ. Усім знайоме, якщо починаєте переглядати відео.
Що зараз змінилося? Тепер для юриків, для юридичних осіб та ФОП особливо нічого не змінилося. Як платили 20 відсотків, так і продовжують сплачувати ПДВ. Для смертних, які хотіли якось із картки оплачувати, образно він застосовую роль. Хлопці, образно застосовую роль фізичної особи. Будемо Василя Пупкіна, бо зараз придеруться. Василь Пупкін з вулиці йшов, захотів продавати, умовно якісь ялинки новорічні, він поповнив рекламний аккаунт, запиляв сайт, який продає ялинки, ніяк не проводячи легально цю історію, з точки зору законодавства чи десь фіксуючи дохід, умовно, в іншому місці. , але не оформляючи взаємовідносини з Гуглом як індивідуальний підприємець.
Хто платитиме ПДВ?
Зараз ці хлопці платитимуть ПДВ. Усі без винятку. Будь-якої форми платник податків, юридична чи фізична особа, а простий громадянин України, решта – платитимете ПДВ.
Не треба лякатися. Це так, як йдемо в магазин, купуємо, умовно, ковбасу, молоко, хліб та в чеку бачимо підсумкову суму, приблизно 300 гривень та вгорі рядок ПДВ – 20 відсотків. Це те саме. Лише зараз це у Гуглі. Чому Google зараз це зніматиме? Держава сказала, що з Гугла зніматиме 20 відсотків. Google, як і будь-який класичний бізнес, перекладає ці витрати на кінцевого споживача. Кінцеві споживачі послуги Google реклами – це ж ніша B2B – безпосередньо рекламодавці. Всі, Василь Пупкін, що хочуть розміщувати рекламу через сервіс Google реклами. Зрозуміла концепція. Він перекладає витрати безпосередньо на нас. Ну, то скрізь, практично. Так, зміни.
На що впливає введення ПДВ з Google реклами?
На що це глобально впливає? Впливає на дуже важливу річ, хлопці. Не просто на 20 відсотків збільшення витрат. По-перше, у нішах, де не особливо висока маржа, 20 відсотків – це як би суттєвий відсоток, погодьтеся. 20 відсотків – це не 5, не 7 віддати. Вона, якщо не захочете перекладати ці витрати на кінцевого споживача, вже власного покупця, це призведе до подорожчання відповідно продукції. Правильно? Уже багато бізнесів постачальники вже підняли ціни на продукцію. Бухається, одразу ляскається ПДВ і потрібно підняти ціни для утримання маржі на тому ж рівні, що була.
Звичайно, можете частково цю маржу залишити. Чи не підвищувати чеки. 20 відсотків – закласти власні витрати. Це зменшує і так невелику маржинальність продукції. Згодні? Утримувати конкурентну ціну також потрібно буде намагатися. Коротше, як мінімум, конфлікт інтересів вигодопридбання виникає.
Найбільш глобальне, найжахливіше – що насправді ціна одного продажу або ціна одного ліда Google реклами зросте не просто на 20 відсотків, ПДВ додатися, а відсотків на 30, 40, як мінімум, або в середньому значенні. Чому це станеться? Багато ніш перегріті. Наскільки пам’ятаю, за вікном зараз економічна криза.
Якщо почнете аналізувати статистику аукціонів у рекламі Google, то зверніть увагу наскільки сильно відрізняється обсяг рекламодавців, обсяг рекламодавців у статистиці аукціонів. Останній, крайній аудит у ніші аксесуарів для техніки дивилася, переглядала, що робили скріншоти. Дивіться, умовно, вересень – 65 конкурентів, жовтень – 72. Відчуваєте, не на одну штучку підросло. Листопад знову – 62. Це говорить, що хтось увійшов у жовтні і дуже активно вийшов наприкінці, у жовтні чи листопаді з аукціону. Не витримав. Там іде зараз кривава бійня, хлопці. Серйозно відповідаю. Деякі ніші зовсім не адекватні за ціною за клік, рекламними витратами. У багатьох нішах агресивно вриваються якісь великі рекламодавці, готові виїдати в мінус продажу.
Скажу, не так уже й солодко. Так у багатьох зараз почала зростати ціна за один продаж. Купівельна спроможність – вона не сильно збільшилася в Україні. Ціни зростають, а зарплати, як би не надто і доходи у багатьох хлопців пропорційно так не зростають, як ціни. Це вже інше питання.
Конверсія падає у багатьох інтернет-магазинах. Впливає збільшення ціни за один продаж. Умовно, було там 70 гривень, уявіть, на 30-40 відсотків зростає. З’їдає маржу. Стає невигідним. Глобальна проблема – на 30-40 відсотків у багатьох сильно збільшиться ціна за конверсію. Говорю зараз про тих хлопців, що не платили раніше за ПДВ.
Платили ПДВ – практично ситуація для них не зміниться. Стануть лише під впливом зовнішнього ринку. Багато хто зараз рекламодавці дуже активно повиходять з аукціону. Не зможуть видати конкурентної ціни, як це роблять юрики, що вже спустили маржу щонайменше. І так сплачують ПДВ.
Хлопці, коротше, хорошого з подібною ситуацією найближчим часом не буде. Такі умови, на жаль. Не допоможе держава, на жаль, жодному з підприємців. Це вже окрема історія. Google дякую, що до карантину хоча б частини рекламодавців нарахував якісь бонусні гроші у вигляді промокодів. За це Гуглу спасибі. У подібних умовах, як каже більшість українських мільярдерів, криза – просто нова реальність і треба просто змиритися. Думаєте, що легко кажу про це, що особисто не стосується. Ні – такий же активний рекламодавець у Google рекламі. Ситуація особливо не тішить глобально.
Два варіанти виходу із ситуації зі сплатою ПДВ
Йдемо до останнього пункту, щоб не розтягувати відео на купу годинника. Чи можна знайти обхідні варіанти заощадження 20 відсотків? Бачу, як багато питань ставлять у чатах, пишуть у личку, запитують, як обійти, чи можна виключити 20 відсотків, інше.
Назву два варіанти виходу із ситуації. Перший – найадекватніший, найзрозуміліший і найбезпечніший. Найголовніше – безпечний, що несе ризиків менше, ніж другий варіант. Такий варіант полягає в тому, що доведеться змиритися з ПДВ та існувати, як уже давно в РФ існують, платять ПДВ безпосередньо.
Другий варіант. Можна, звичайно, піднатужитися і трішки підмалювати доменним ім’ям. Другий варіант абсолютно не підходить хлопцям, яким цінне їхнє доменне ім’я. Якщо торгова марка до нього причеплена чи щось інше – не ризикуйте. Якщо пообіцяють неймовірне, зі стовідсотковою гарантією – не ризикуйте. Другий варіант – він надто ризикований. В якому плані?
Блокування «Обхід системи»
Різковий, що може Google заблокувати безпосередньо. У Google рекламі сервіси обліковий запис статус блокування зазвичай називається «Обхід системи». Його розблокувати на теренах СНД досить важко. Прям, тяжко. Зараз хтось напише у коментарях, кілька разів написав – розблокували. Хлопці, отже, у попу боженька поцілував. Знаю десятки проектів, де простирадла апеляцій, простирадла документацій різних офіційних документів, інше. Зібрані промокашки з автомобіля, причеплені у файл. По двадцять-тридцять листів написано. Всі завершуються лише одним зворотним зв’язком: «хлопці, подивилися аккаунт, але все одно не відповідає вимогам, блокування не знімається, домен забанен, будь-які рекламні акаунти, створювані автоматично блокуватимуться і кредитна картка, відповідно, з якою платили або механіка платежу, що використовували , підлягає бану в будь-якому новоствореному рекламному обліковому записі». Цікава історія. Зараз розповім, підійду до механіки обходу. Розповідаю про ризики, що можуть виникнути.
Якщо цінне доменне ім’я, там торгова марка висить, щось із нею пов’язане, просто прикипіли душею – зробіть дублікат на іншому піддомені та на ньому рекламуйтесь. Будь ласка, крутіть, каламутіть цю схему, як хочете. Не ризикуйте, якщо відомо, що потім буде дуже погано.
Зіткнулася на кількох проектах зі статусом «Обхід системи» – несолодка історія. На американському ринку статус “Обхід системи” дуже активно виглядає модератором. Чому на теренах СНД дуже неактивно модератори розглядають апеляції – загадка. Через те, що ручні модератори не розуміють, які вимоги має виконати рекламодавець, щоб його розбанили. Не знаю. Можу просто здогадуватись. Ручна модерація – як Бетмен у масці. Не зрозуміло, хто ця особа.
Схема обходу сплати ПДВ
Йдемо далі. Яка є схема обходу? Схема обходу полягає в тому, що реєструєте фізичний рекламний обліковий запис в іншій країні, де не сплачується ПДВ. США, Австралія, Молдова, до речі. Наскільки знаю, у Молдові немає ПДВ, може запровадять, але зараз ні. Навіть Молдова може стати своєрідною офшорною зоною. Важливо, щоб під IP адресами, решта була реєстрація в Молдові або в Австралії, США. Виберіть іншу країну, де немає ПДВ. Німеччина, Франція, Італія є ПДВ. Особливо не підійдуть. Вивчайте де є, а де немає ПДВ.
Важливий момент. Крім фізичної реєстрації, бажано, щоб було причеплено картку або методику платежу цієї країни. Якщо це Америка, то бажано, щоб була першою причеплена американська картка. Австралія – можна Америку. Легко Америка. Америка, до речі, під усі країни підходить. Американська картка під всі країни бігом і миттю підходить. Не рідна. РФ картка – Тіньков, Ощад або віртуальна, тим більше не можна чіпляти. Українців – Приват, Моно не можна чіпляти. Має бути та картка. Паралельно можете підключити іншу картку.
Увага. Рекомендую, щоб була картка пряма супер окрема, чистова. Чому важливо, щоб картка була чистова? Ідіть, заморочіться, відкрийте цю нову картку банку, що користувалися раніше чи іншого. Бажано, щоб картка ніде не використовувалася раніше.
Чому акцентую увагу? Вже багато хто припускався подібної помилки – прив’язували старі картки, що вже використовувалися. Особливо прив’язують карти, що має заборгованість у Фейсбуці. Не розумію, як Google їх порівнює з Фейсбуком. Є якась єдина база боржників, таке інше. По-любому, вони користуються базою – просто не буває. Імовірність того, що з Фейсбуку, пряма, низька. Була подібна ситуація у клієнта, що заходив на розблокування Мерчант центру, що відкручувався на ринок США, причепив карту, яка мала борг у Фейсбуці. Почали вивчати, у чому могли виникнути проблеми.
Дивіться, комбінація має приблизно бути такою. Створюємо рекламний обліковий запис під IP адресами. Купуйте хороший VPN, будь ласка. Купуйте хороший. Заплатіть за місяць. Купуйте якийсь класний VPN, не безкоштовний, не Опера. Чи не Опера VPN. Це важливо. Навіщо добрий VPN? Вони, прям, якісно замінюють усі дані про геопозицію. За допомогою VPN можна створити у відповідній країні рекламний обліковий запис. Підключіть рекламну картку. Бажано, звичайно, картку саме банку країни, в якій хочете рекламуватись без ПДВ.
Є хлопці, які отримують приватівські, монобанківські, інші карти підключати до рекламних акаунтів. Все чудово виходить. Не сперечаюсь. Моє завдання дати рекомендації, що з меншою ймовірністю приведуть до блокувань. Мусимо розуміти, що всі ризики берете на себе. Можу описати лише особистий досвід. Може на 100% виправдатися, може не виправдатися. Це не робить щось. Google змінює багато чого. Причому зміни, що викочує, часто дізнаємося про їх після. Агентство має дізнаватися миттєво. Тут потік, різні клієнти, різні типажі з різних країн, інше. Буває, дізнаємося про якісь зміни після.
Даю інструкцію, що має меншу ймовірність проведення блокування. Знаю на основі чого? На основі клієнтів, що приходили на цю послугу. На базі того, що клієнти заходили з різних країн, що хотіли, скажімо, на послугу розблокування Мерчант центру. Їм розблокували, у них Google Ads банився, інші нюанси, моменти.
Знайдуться хлопці, скажуть, що в Україні створив аккаунт, з налаштуваннями США, приватбанківську картку прив’язав і все добре. Чудово. Супер. Чудово, якщо все чудово. Комусь не пощастило. У відео описую просто досвід інших рекламодавців. Був зовсім інший досвід – не потрібно знецінювати їхній досвід. Ця інструкція не десь вичитана, у довідці Google або якимось чином вигадана. Все базується на досвіді інших рекламодавців.
Відкручуватися на ринок – вже інші нюанси. Вже розповідати, як відкручуватися на ринок США із поточними українськими картками. Це вже мало пов’язано з ПДВ. ПДВ все одно нарахується. Сенсу у відео про це розповідати особливо немає. Підсумуємо.
Попередження про ризик блокування
Дивіться, не даю готової інструкції до успішного обходу історії. Все одно ризики. Відповідальність за рішення приймаєте самі. Несіть ризики за застосування цих речей. На себе ризики не прийматиму. Орієнтовно розповіла. Хочете робите, хочете – ні. Запитайте, чи рекомендую цю технологію своїм особисто клієнтам, щоб уникнути 20% податку?
Скажу – ні. Нікому з клієнтів не хочу нав’язувати думку або ризики з тим, що можливо створити рекламний аккаунт в іншій країні і спробувати на ПДВ заощадити. Ні. Краще витрачу час на зменшення ціни за лід, що є у поточних рекламних облікових записах. Не концентруватиму увагу на ПДВ. Це абсолютно необґрунтовані ризики. Багато інтернет-магазинів досить залежні від доменів, що є. Візьмемо тематику вже SEO просування – поняття трастовості домену. Коротше, різні є моменти. Особливо стосується хлопців, що сидять на торгових марках. Якщо домен – торгова марка. Точка.юа, точка.ру та точка – пішло далі. Краще не ризикувати. Хочете ризикувати, то ризикуйте на інших доменах. На цих не ризикуйте. Існує ризик втратити домен на тривалий час. Для SEO просування – особливо сенсу не несе. У Google рекламі його втратите. Для більшості рекламодавців Google реклама є основним генератором лідопотоку. Вони особливо ризикувати не можуть.
На SEO не впливає. На Facebook не впливає. Залежно від ступеня рівня комфорту та безпеки в межах існуючого. Могла написати, які варіанти існують.
Знаю – в інтернеті зараз хайпанут статті, як уникати ПДВ, інше. Просто багато хто наб’є шишки. Багато хто наблокує домени з обходів системи, інше. У ніщо хороше не виллється. Усі прийдуть до того, що платитимуть ПДВ, як і інші країни в Європі. Якщо думаєте, що Німеччина, Франція не сплачують ПДВ, то всі вони сплачують ПДВ. РФ сплачує ПДВ уже давно. Прийдемо до того, що доведеться сплачувати податки в рекламних облікових записах. Google залежить від поточних умов законодавства.
Про модерацію за локальними вимогами
Про зміни, модерацію налаштувань рекламних дуже важливо враховувати один важливий момент – всі платіжні налаштування модеруються відповідно до локальних вимог. Чітко локально. Якщо в Україні це допущено – фізично створюєте рекламний аккаунт в Україні. Не важливо, яку країну поставте в налаштуваннях. Все одно платіжні налаштування модеруються, виходячи з локальних вимог.
Хлопці, що хочуть створити рекламний обліковий запис і відразу запуститься в США часто стикаються з баном з обходу системи. Таке поширене. Подібного не було – вітаю. За останній рік подібних банів багато трапляється. З цим баном має клієнт зовсім іншу історію.
У telegram-каналі описана ситуація, пряма, чому клієнту поставили «Обхід системи» на рекламний аккаунт, що хотіли запустити в марафон другий безкоштовно, але лише на ринок США. Хотіли показати, продемонструвати, як усе робиться. Google завадив. Там зовсім інша трапилася історія. Клієнт причепив зовсім інші картки, зробив не як слід за інструкцією. Цікаво – увійдіть до телеграм-каналу. Посилання унизу, під описом. Погортайте. Історія, як марафон не запустила другий.
Знаєте правила гри, звичайно, їх досконало не знаєте. До кінця не розумію, що за критеріями враховуються при модеруванні платіжних налаштувань. Модерують не тією країною, що вказуєте, а саме під IP, DNS, іншими показниками, значеннями для Гугла.
Для ринків, при створенні рекламного облікового запису в США – зовсім інша історія. Рекламний обліковий запис в Україні на США – зовсім інша історія з платіжних налаштувань. Здається, що багато хто блокує за статусами «Обхід системи» через недосконалість процедури модерації, на жаль. Відбувається заглюк, збій, маю на увазі заглюк і збій – чистова людина заходить. Ставлять “Обхід системи”. Це найбільша проблема поточного періоду запуску реклами. Допомогти практично ніхто не може з Googleрів на просторах СНД.
Якщо пощастило і на теренах СНД розблокували, повторюю – боженька поцілував в одне місце. Досить великий відсоток хлопців, що писали простирадла, сотні листів, подавали апеляції, подавали документацію, до наявності документів на собаку і все одно підсумок один – «Розглянули заявку, все одно не відповідає вимогам, прохання не створювати інші рекламні акаунти», інше. Як хлопці викручувалися – писала у telegram-каналі. Коротко – новий домен запускали і нові платіжні дані. Що розповідала у відео. Все.
Якщо відео корисне – чекаю палець вгору. Витрат менше хвилини – мені за працю, знання приємно. До зустрічі у наступних випусках.