Google AI Max — новий інструмент для пошукових кампаній

Огляд Google AI Max Контекстна реклама
 

Всім привіт. Мене звати Яна і я Google-логіст. Я займаюсь доставкою цільової аудиторії бізнесу з необхідними параметрами і допомагаю масштабувати онлайн-продажі за допомогою, переважно, AI-них інструментів в рекламному кабінеті Google.

Що таке AI Max та в чому його новизна

До 2025 року основним AI інструментом в Google Ads був Performance Max. Сьогодні ми проговоримо про ще одну новинку в рекламному кабінеті, яку Google вже анонсував і яка в третьому кварталі 25-го року буде доступна, практично, для всіх рекламодавців. Це – AI Max для пошукових рекламних кампаній. Давайте проговоримо, в чому різниця, в чому нововведення цієї кампанії, де її можна включити в вашому рекламному кабінеті, в чому її переваги або недоліки.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Що таке AI Max? З назви кампанії вже зрозуміло, що це пошукові кампанії з функціоналом AI-ки. Але чим же ж вони відрізняються від іншого набору рекламних кампаній, які в нас є? Тому що зараз багато хто пише про їхні недоліки чи плюси. Хтось захоплюється, каже, що це інновація. Комусь вони взагалі не подобаються, тому що зменшує об’єм контролю над вашими кампаніями. Хотіла би трішки ці моменти проговорити, звідки взявся цей AI Max у Гугла, чому вони на нього зроблять ставку і чому він буде трендовим найближчі декілька років. Хто дивився старе моє відео про тренди Google реклами, я ще казала, що вони перероблять пошук, ДПО-шку на щось дуже таке супер розумне і запилять такий ось інструмент. І ось, будь ласка, пройшло два чи три роки, вони зробили цей рекламний інструмент. Можна вважати мене майже Вангою, але це все базується на загальних трендах динаміки, що ми спостерігаємо в рекламному кабінеті.

Що таке AI Max? Це пошук з функціоналом AI-ки. Зараз розповім, що це таке, логіку використання цих кампаній, в чому їх перевага над тим, що є зараз в пошукових класичних кампаніях. Для того, щоб ввести вас курс, логіку роботи цієї AI-ки. Я би цей вид рекламних кампаній поки що зрівняла би з таким видом кампаній… Давайте так.

Що робить ця AI-ка? AI-ка підбирає ключові слова досить коректно. Підбирає посадкову сторінку під ці ключові слова і може генерувати текстове оголошення. Коли почула про три таких фішки AI-ки, воно мені дуже нагадало такий вид вже існуючої рекламної кампанії в рекламному кабінеті, який називається ДПО або латиницею DSA (Динамічні пошукові оголошення Dynamic Search Ads).

Порівняння з ДПО (DSA)

Що це за звір? Я зараз про нього трішки розповім, щоб було зрозуміло, що таке AI Max. Дивіться, ДПО-шка, що вона робила? Ми коли її створювали, вона могла що робити? Вона могла підбирати ключові слова з вашого сайту, якщо є можливість індексувати Гуглом ваш сайт. Чи він відкритий для індексації Гуглом, для гугловських ботів, чи заведена, описана там SEO-шна ця вся історія для Гугла, то він міг підбирати цю семантику з вашого сайту і не використовував типи відповідності. Тому що, зазвичай, коли ви будете читати щось про AI Max, ви дуже багато почуєте слів про те, що вони не використовують типи відповідності. ДПО-шка також використовувала широкий тип відповідності. Чи це погано, чи це добре? Насправді, цей вид кампаній, ДПО-шки, одні з найпотужніших для е-комерсу, чи, наприклад, якщо у вас там послуги, ви продаєтесь і сайт доступний для індексації. Насправді, так. Широкий тип відповідності в останніх двох кварталах 24-го року і 25-му році є основним трендом.

Люди, які ще намагаються зберегти хоч якесь ручне керування, жорстко перемикати ці тумблери, все-таки втрачають більше, ніж вони доотримують. Перевагою цього широкого типу відповідності, навіть в старому форматі ДПО-шки, було те, що у вас з’являється можливість не заморочуватися над тим, чи вірно ви підібрали ключові слова, які призведуть до конверсій, до ваших бажаних результатів чи ні. Плюс вона враховувала ще багато низькочастотних запитів або запитів, які вводяться один раз і не повторюються. Всі ми вже звикли «Сірі», «Окей Google», шукаємо в пошуку «Окей Google» якісь товари, цих запитів зараз дуже багато. Насправді, ваші пошукові рекламні кампанії зараз можуть більше половини всіх запитів генерувати з цього блоку низькочастоток. Це вже окрема тема відео, чи можна їх якось оптимізовувати чи ні. Сьогодні не про це.

Так от, ця ДПО-шка підбирала ключові слова з вашого сайту. Їх можна було мінусувати, тобто щось негативне відбирати, але підбір цих широких слів був по факту, за суттю ключового слова, а не за тим, що би шукав користувач, який зацікавлений в покупці певного товару. Можливо, трішки щось перегнула, але там є різниця. Далі, можливо, зрозумієте.

Тобто, якщо ми продавали, наприклад, статуетки слонів, то в нас могли бути запити, там «Рожевий/зелений слони», «Слон фото», щось типу такого. Звичайно, якщо не фільтрувати ці запити, вони продовжували показуватись і хіба що автоматична стратегія там на конверсію чи на цінність могла б трішки зменшити цей об’єм нецільового трафіку.

Переваги та обмеження ДПО

Ще одне. Є такі ось нюанси цієї ДПО-шки. Шикарний інструмент. До сих пір він буде актуальним. Ніде він не дівається. Але в ньому є нюанси. Треба дуже гарно заморочуватись над чистотою трафіка. Ще одною перевагою цієї ДПО-шки було те, що сам заголовок, який ми задаємо, також динамічно генерувався. Нам не потрібно було заголовки задавати. Ми задавали лише два описи. Ще там додаткові атрибути: додаткові посилання, виноски, структуровані описи і та інше. Це що входить в блок «Об’єкт», який раніше називався «Розширення». Звідки він брав цей заголовок? Також індексував заголовок вашої сторінки і його туди підтягував. Плюс третя перевага цієї ДПО-шки було те, що вона дійсно динамічно підбирала посадкову сторінку. З високою ймовірністю, якщо людина шукала рожевого слона, їй підставлялося в посадкову сторінку або сторінка з рожевими слонами, в залежності від того, що у вас індексується, або якийсь певний рожевий слон, вело на карточку товарів. В більшості випадків всі ті ДПО-шки, які ми запускали, в переважній більшості вони таргетувалися на карточки товару. Це давало неймовірний буст до конверсій цих кампаній, на відміну від класичних кампаній, де ви підбирали ключові слова, прописували це рекламне оголошення, назначали посадкову сторінку. Так, тому що зазвичай, якщо ми хочемо продати тих слонів або Айфони, ми вели на каталог з Айфонами чи з тими слонами, а тут прям карточка товарів. Це зменшувало кількість часу людини, проведеного на нашому сайті. І, звичайно, конверсій було більше, таким чином.

AI Max: поліпшена версія

Бачите, ці ж самі штуки є і у цього AI Max for Search. Вони також присутні, але в більш прокачаному варіанті. Що значить прокачаний варіант? По-перше, він може вже самостійно генерувати ваші текстові оголошення, але не з точки зору того, що він вицепить просто сайта. Хоча тут також, я думаю, що на початку вони будуть це практикувати, просто витягувати готові текстовки з вашого сайту, тому уважно. В мене була ситуація, коли Перформанс з тим самим функціоналом AI-ки витягнув текстовки, які не зовсім підходять для нашої послуги. Наприклад, компанія займається написанням AI агентів для певних бізнес-задач і є в них розділ для того, щоб людина могла влаштуватися до них на роботу. Вона просто текстовку цю підтягнула, типу «ти можеш прийти до нас на роботу працювати», хоча це не актуально. Тобто, є така ймовірність, що вона також може підтягувати текстовки з вашого сайту. Тому треба дуже уважно поки що мінусувати сторінки, які ви не хочете, щоб вони індексувалися, Google їх приймав в свою увагу. Далі покажу, де це можна зробити.

Але текстовки дійсно будуть генеруватися, братися з сайта, і вони будуть більш комерційного характеру. Їх якість буде більше відповідати тому запиту, який дійсно шукає користувач. В чому перевага цих кампаній? Та тому що, можливо, це мінус – у нас забирають можливість ручного впливу на ціну за клік. Тому що раніше для того, щоб в пошуку знизити ціну за клік до певних якихось нижніх планок, нам потрібно було попрацювати над якістю оголошення, над показником якості, релевантність оголошення, CTR-ом та інше. У нас забирають цей функціонал, AI-шка буде сама генерувати текстові оголошення, підбирати таким чином, щоб вони максимально відповідали кінцевому замовнику Гула, точніше, клієнту. Це, відповідно, той, хто клікає на рекламу. Не для нас це буде роблено. Ми будемо опосередковано отримувати від цього профіт.

Але є в цьому дуже велика перевага, тому що вам не потрібно думати над тим, як покращити це рекламне оголошення, тому що ви ж не можете SEO-тексти міняти постійно на вашому сайті. Тим паче, що Google не буде встигати це індексувати і ДПО-шка не зможе правильні текстовки витягувати. Але ДПО-шка по релевантності оголошень, по ціні за клік дешевше, ніж класичний пошук. AI-ка, скоріше всього, буде покращеною версією цієї всієї історії.

Приклад генерації релевантного оголошення

Що ми маємо в AI-ці? Той функціонал, який був в ДПО-шці, але покращений формат генерування оголошень, тобто будуть кращі рекламні оголошення. Наприклад, на даному скріншоті видно, що людина шукає, наприклад, «best serum for dry sensitive skin».

Це шукає людина найкращу сироватку для сухої чутливої шкіри. І тут видно, яке рекламне оголошення автоматика може згенерувати і на яку сторінку вона може привести.

Покращення семантики через AI

Не скажу, що це буде прям супер ідеально. Все рівно вони будуть орієнтуватися на те, що в вас є відповідно до того, що ви задали SEO в цих хедерах, дескрипшенах, метатегах вашої сторінки. Все рівно потрібна буде інформація. Але це для вас сигнал до того, що ви можете покращувати на власному сайті. Плюс, чим більше ви даєте корисної інформації на вашому сайті, тим більше ймовірність того, що текстовка, яку складе AI-шка, буде краща. Відповідно, ключові слова стануть набагато кращими.

Ми бачимо тут, що про низькочастотний запис підтягується текстовка досить гарна, правильно? У нас тут є «Face Serum for Dry, Sensitive Skin». У нас входження практично всіх ключових слів, які нам потрібні в текстове оголошення. Це дуже класна, насправді, історія. ДПО-шка підтягувала ваш SEO-шний текст, але, можливо, десь його потрібно було покращувати. Тобто, це просто бралось, витягувалось те, що у вас в сайті є. А тут прям буде підбиратися те, що в сайті і комбінуватися з тим, що шукає користувач. Відповідно, рейтинг оголошення буде вищим і, відповідно, ціна за клік буде нижча. Я так поки що очікую, але ж Google – це така корпорація, яку вже помітили за тим, що вони там нагнітають ціни за клік, тому це вже окрема історія для цієї ось історії. Але у всякому випадку ми поки що це будемо розглядати саме ось таким ось чином.

Ще однією перевагою буде те, що вона буде використовувати ключові слова широкому типу відповідності. Але на відміну від ДПО-шки, яка підбирала по факту, по суті ключового слова схожі запити. Тобто по факту, якщо ми продавали слонів, ДПО-шка, якщо її не фільтрувати, могла залітати в «Фото слонів», «Великий слон», «Іграшка слон», а ми пройдемо, наприклад, статуетки. Або, наприклад, навіть «Похід в зоопарк на слона», могли такі запити бути. То тут нам обіцяють, що AI-шка вже підходить більш розумно з точки зору підбору цієї семантики, з точки зору уже воронки продажів. Пам’ятайте, що гуглери всі сприймають блок пошукових кампаній і перформанс разом з товаркою нижнім етапом воронки продажів. Там трішки вище в ієрархії знаходиться Demand Gen і ще вище YouTube знаходиться.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Тому є надія дуже велика. Ми зараз будемо тестувати. Якщо вам цікаво, до речі, тести, наскільки це буде класно чи ні, відпишіть мені в коментарях, я зніму окреме відео, бо ми вже запустили деякий цей функціонал. Подивимося, як він буде працювати, тому що дійсно цікаво. «Аналогов нету», як то кажуть, тому потрібно користуватися ним, тестувати. Тому, скоріше всього, якість підбору семантики буде краща.

Системне навчання AI

Оскільки це AI-ка, їй потрібен буде час навчитися підбирати правильну семантику. Тобто, ми зараз з вами, включаючи ці функціонали в своїх акаунтах, допоможемо цій AI-ці навчитися. Я тільки за те, щоб подавати AI-ці можливість навчатися на наших даних. Немає у них можливості це тестувати в якихось симуляторах, правильно? Це на наших рекламних витратах буде робитись. Але вона, скоріше всього, зараз буде масово навчатися на цих даних і, скоріше всього, до кінця, я думаю 25-го року, набере обороти з точки зору правильного підбору семантичного ядра, тобто ключових слів, по яким вас показувати. Плюс прокачає навик генерування цих оголошень. Чому я так вважаю? Тому що, якщо ви запитаєте в чату GPT список ключових слів для вашої такої от ніші, він буде підбирати, начебто й правильно по логіці, але чисто системно-технічно для Google Ads не зовсім підходящі ключові слова. Тому, скоріше всього це поки що буде щось таке середньої якості, але якщо правильно це все оптимізувати, слідкувати за ефективністю, коригувати ставки, бюджети, то, скоріше всього, вам вдасться всередині свого кабінету швидше всіх навчити свою AI Search генерувати правильний трафік.

Єдине з нюансів – вам потрібно все рівно слідкувати за ним, тому що АI-йка поки що виведена з бети, вона в третьому кварталі 25-го року буде доступна для всіх акаунтів, так обіцяють. По крайній мірі тут точно є десь пруфи. Да, «на початку третього кварталу 25-го року для всіх рекламодавців вона буде доступна».

Де і як увімкнути AI Max

Де включити цю AI-ку? Найцікавіше. Дивіться, ви заходите в свій рекламний кабінет, заходите в «Рекламні кампанії», ось «Пошукові». Тут видно значок пошуку. Я вибираю, наводжу на значок моєї кампанії, нажимаю цю шестерню. І ось отут в налаштуваннях кампанії є дуже величезний блок, який називається, тобто не помітити його дуже важко – «Кампанії з максимальною ефективністю на основі ШІ для пошукових кампаній».

Це оцей AI Max Search. Вона тут пропонує включити цей весь блок. Тут є ще додатково два таких функціонала включення.

Що налаштовувати та на що звертати увагу

«Модифікація тексту», тобто використовувати текст із веб-сайту, цільових сторінок, реклами та наданих об’єктів. Потрібно дати можливість, щоб вам подивитися наскільки ваш сайт дає коректну інформацію AI-кі. Можливо, ви знайдете ресурси на покращення просто навіть для того ж самого Пмакс-а.

Кінцева URL-адреса: спрямовувати трафік на найрелевантніший URL. В мене тут поки що не виключена жодна з URL. Спеціально робимо тест для того, щоб зрозуміти наскільки якісно система може це робити. Але, в ідеалі, так само, як для AI-ки виключити якісь сторінки, які ви не хочете щоб він брав – текстовки чи таргетувався. Це, зазвичай, «Обмін повернення», «Блоги» ваші, купа різної інформації, яка не являється особливо комерційною, тому варто її виключити. Ми поки що не виключаємо для тесту.

І, звичайно, виключення брендів. Чи варто виключати бренди? Я би виключала відразу бренди для цього виду рекламних кампаній. Чому? Тому що якщо у вас є потужний, такий сильний прокачаний бренд в інтернеті, який самостійно генерує купу продажів, варто його все-таки виключити тут. Чому? Тому що буде дуже велика спокуса у AI-ки отримувати всі суперкласні продажі саме з брендової кампанії. Чи варто це мішати? Ні, краще виключити, забути це.

До речі, можна включити тут бренди. Оголошення показуватимуться лише за пошуковим запитом, які відповідають вашим ключовим словами, згадують вибрані бренди. Це таке приємне додавання, яке також можна використати. Чому б і ні? Тому звертайте на це увагу.

Тобто, це такий блок налаштувань, який вам потрібно зробити. Більш такого супексклюзивного в налаштуваннях поки що я не бачу що вам робити. Це вже в режимі тесту. Стратегії ставок поки що не пропонують нам нічого тут міняти. Поки що все залишається в такому форматі, як є.

Ваша задача слідкувати за блоком пошукових запитів. Обов’язково блок пошукових запитів ми обов’язково перевіряємо. Пошукові запити потрібно вичищати, підчищати, тому що ви можете довіряти AI-кі, але краще піддивитися, наскільки якісні чи неякісні слова. В даному форматі бачу запити, вони начебто непогані, але треба сідати розбиратися, чи все так буде, чи не так, тому що все-таки, знаєте, довіряй, але переперевіряй. Тому ось такий формат у нас є.

Резюме переваг AI Search-а

Ще раз нагадую, в чому перевага цього AI Search-а. Збір низькочастотних цільових з купівельними намірами семантики, на відміну від просто таргетування по схожій семантиці. Бо, наприклад, якщо ви продавали просто сукні, ДПО-шка могла підбирати чорні, червоні, звичайно, з врахуванням контексту вашого сайта, але мінусом ДПО-шки було те, що вона не підходила для дуже мінливого товарного асортименту, який постійно змінювався. Плюс вона не підходила для тих сайтів, які не були з достатньою історією, щоб вони індексувалися достатньо.

Тут же є уже такі механіки обходу, тому не дивно, що я б назвала це ДПО з AI-інструментарієм, але вони його поки що так назвали. Тому запускаємо, дивимося. Вони поки що роблять акцент на тому, що буде дуже гарна якість оголошень саме для таких специфічних запитів. Я їх називаю довгохвості запити – це коли іде запит з кількістю ключових слів, більше трьох-чотирьох, не залежно від кількості символів, чотирьох, п’яти, шести слів. Це те, що не підтягується, зазвичай, в блоці «Пошукові запити», але вони також для нас конверсійні.

Заключення

Тому ось така ось історія, будемо слідкувати. Ми запустили тільки тест. Будемо зараз дивитися, наскільки це гарно чи погано відпрацьовує. Можливо, поділюся цими результатами, якщо вам цікаво, тому що, все рівно, потрібно запускати з вами цей інструмент, щоб все-таки AI-ка вчилася, тому що відстрочення виконання задачі лише відстрочує реалізацію цієї речі. Можуть нас і штучно заставити зробити. Як пам’ятаєте, це було зі Смарт-шопінгом, коли вони примусово його видалили і створили просто ПМакс. Тому з пошуковими кампаніями таке також може бути, тому що зараз навіть в пошукових кампаніях ключові слова, які мають досить невеликий обсяг пошукових запитів, тобто низькачастотні, просто системою автоматично призупиняються.

Тому вибору у нас немає, треба користуватися. Монополіст також диктує свої умови, але, як то кажуть, коли скрізь AI, AI, AI, AI, скрізь воно все присутнє, треба йти в ногу. Плюс розглядайте це як потужний буст вашого акаунту, тому що, якщо ви навчите цього AI агента всередині генерувати те, що вам потрібно, ви будете лише його нахвалювати. Насправді, якщо навчити його генерувати правильні результати, це буде тільки на краще.

Ну що ж, у мене поки що все. Маю надію, що це відео було корисне. Такий огляд новинки, яка є в Гуглі. І до зустрічі в нових випусках.

Егор
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї