IForum – 2017: експерти про наслідки блокування російських ресурсів для маркетингу України
IForum – 2017: експерти про наслідки блокування російських ресурсів для маркетингу України.25 травня в Києві пройшла найгучніша оффлайн-конференція України з питань розвитку IT >. 9000 чоловік, 100 + доповідачів і 20000 чашок кави (за приблизними підрахунками) підірвали МВЦ. Звичайно, говорили і про свіжі події: що буде з українським діджіталом без Vkontakte>, Mail>.ru > і значного списку інших ресурсів?Спікери поділилися думкою і розповіли, як бізнесу адаптуватися до нових умов. Першим виступив Андрій Осадчий з GfK > з потужною статистикою по аудиторії Уанету.Українські користувачі наздоганяють західних: 50% українців хоча б 1 раз робили покупку в інтернеті.Рейтинг соціальних мереж України за кількістю покупок досить передбачуваний:1 місце – Vk
2 місце – Facebook
3 місце – Однокласники
4 місце – InstagramЩо стосується гендерних відмінностей, то жінки більш схильні купувати через Vk, чоловіки – через Facebook. Є чітка залежність між вибором соціальної мережі і віком покупця: Чим він молодший, тим більше схильний купувати через Vkontakte >.
І навпаки: чим старше користувач, тим більше покупок він зробить в Одноклассниках.
Цікавий факт: кількість покупців старше 35 (Андрій називає 35 магічним числом) в Instagram дорівнює нулю. Можливо, мудрі люди не вірять, що в соціальній мережі, де традиційно діляться фото їжі і кумедними відео, можна купити хороший товар? Це залишається загадкою.Наступною розглядали категорії товарів, що купуються:
Одяг та взуття отримала перше місце за кількістю покупок в соц.сетях.
На другому місці мала місце класична гендерна різниця: жінки вибирають косметику, чоловіки – автотовари.Цікава кореляція між рівнем доходу і вибором соц.сети для покупок:
Чим нижче дохід, тим частіше вибирають Однокласники, Vk, Instagram. З ростом доходу, зростає і частка Facebook.Географія покупок в соц. мережах склалася таким чином:До заблокованим ресурсів особливу прихильність відчували південні і східні області. У Facebook максимальне охоплення в центральній Україні.
У підсумку, постраждає бізнес в Одеській, Миколаївській, Херсонській областях, а Київ порівняно легко переживе обмеження. Сходу знову «не пощастило».Свою доповідь Андрій закінчує неоднозначно: «Аудиторія інтернет-покупців буде рости. А щодо покупок через соціальні мережі – подивимося через рік, що покаже розтин ».Наступним ділився своїми спостереженнями Євген Шевченко з UaMaster >:На його думку від блокування російських сервісів постраждали 3 категорії компаній:1. Компанії з великими email-базами;
2. Компанії, що працюють з контекстною рекламою в Яндексі;
3. Малий бізнес, який продавав товари через соціальні мережі.Для останніх блокування стала смертельною. На то є ряд причин: відсутність CRM і клієнтської бази, використання тільки 1 каналу продажів. ПоПорада від Євгена : розширюйте канали продажів. Якщо велика частина трафіку йде з органіки, не чекайте моменту, коли сайт заблокують і продажу стануть нульовими.
Як можна було уникнути краху?За допомогою моделі Smart Insights. Це зручний інструмент оцінки рівня розвитку digital маркетингу компанії.Її переваги:
+ Ви зрозумієте, які точки зростання є в компанії
+ Акцент на стратегії і KPIs, а не інструментах Порада 2: пропишіть маркетингову стратегію: які результати хочете побачити через рік, які інструменти будете для цього використовувати, які ресурси можете виділити (бюджет, команду, технічну базу)Що в підсумку? Покупці нікуди не зникли. Їх просто стало складніше сегментувати і розуміти. Чи стануть люди менше купувати в Інтернеті? Ні навпаки. Потрібно пристосуватися до того, що тепер на ринку 2 монополіста: Google і Facebook >. Значить, прийшов час краще вивчити правила гри.Сприймайте зміни як поле для нових можливостей, і все обов’язково вийде.